ایمپلنت قبل و بعد از بارداری ( حاملگی )

ایمپلنت در زمان بارداری

ایمپلنت در زمان بارداری ( حاملگی )

همیشه سوالات متفاوتی از ایمپلنت و کاشت دندان در زمان بارداری وجود داره فروم های عمومی نظیر نی نی سایت سوالات بدین شکل است

نمیدونستم باردارم و ایمپلنت کردم نی نی سایت ؟

موضوع ایمپلنت در بارداری نی نی سایت یکی از سوالات مطرح در زمان حاملگی است که پرسیده میشود در این مقاله فارغ از پاسخ سوالات داده شده در فروم ها و مجله های پزشکی به مشکلات و عوارض ایمپلنت در زمان بارداری و حاملگی میپردازیم

ایمپلنت یکی از روش های نوین و کارآمد برای افرادی که دندان های خود را از دست داده اند می باشد، ایمپلنت قبل از بارداری قطعا هیچ مشکل و عوارضی را برای بانوان به همراه نخواهد داشت.

امروزه به دلیل زیبایی منحصر به فردی که ایمپلنت برای طرح لبخند هر شخص به وجود می آورد، بیشتر افراد از این روش برای دندان های شکسته خود و دندان هایی که از دست داده اند استفاده‌ می کنند.

خانم ها می توانند در صورت سلامت کام و استخوان فک خود برای ایمپلنت قبل از بارداری اقدام کنند و از مزیت های استفاده از این روش بهره مند شوند.

اگر در آینده قصد بارداری دارید بهتر است قبل از آن به وضعیت دهان و دندان خود رسیدگی کنید، زیرا دهان و دندان ها در دوران بارداری به صورت غیر طبیعی حساس می شوند، و انجام هر گونه جراحی و استفاده‌ از ماده بی حسی در این قسمت ممکن است برای مادر و جنین خطرناک باشد.

ایمپلنت بارداری

امروزه یکی از دغدغه های مادران باردار بهبود طرح لبخند خود می باشد، بهتر است بدانید که دندانپزشکان ایمپلنت بارداری را به هیچ عنوان توصیه نمی کنند، زیرا این یک روش تهاجمی و همراه با جراحی است، به همین دلیل در دوران بارداری ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.

اگر در دوران بارداری قرار دارید و می خواهید نسبت به ترمیم و پر کردن جای خالی دندان از دست رفته خود اقدام کنید، بهتر است بدانید که موارد بسیاری وجود دارند که با توجه به آن ها متخصصین ایمپلنت سفارش می کنند انجام ایمپلنت بعد از بارداری انجام شود، در ادامه این موارد را برای شما شرح خواهیم داد.

  • به خوبی می دانید که در دوران بارداری مادر باید آرامش داشته باشد و هیچ گونه استرسی نداشته باشد، در واقع انجام مراحل ایمپلنت به هر فردی استرس های بسیاری را وارد می کند، با توجه به اینکه استرس و اضطراب برای مادران باردار و جنین مضر است انجام ایمپلنت در دوران بارداری توصیه نمی شود.
  • یکی از مهم ترین مواردی که بیمار در هنگام ایمپلنت دندان با آن مواجه است، قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس است که برای عکس برداری از دهان و دندان ها از آن استفاده می شود.

اشعه ایکس بسیار خطرناک است و با تاثیر مستقیم بر جنین و مادر ممکن است خطرات و آسیب های زیادی را برای آن ها به وجود آورد.

  • به دلیل نیاز به جراحی برای کاشت دندان دندانپزشک از ماده بیهوشی استفاده‌ می کند، تا بیمار درد های ناشی از جراحی را متحمل نشود، از آنجایی که خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری بیش از حالت عادی است. و ماده بیهوشی تاثیرات بسیار منفی بر جنین و سلامت بدنی مادر خواهد داشت، بهتر است عملیات کاشت دندان به بعد از زایمان موکول شود.
  • همانطور که می دانید پایه تیتانیوم ایمپلنت باید درون استخوان فک قرار بگیرد تا بتواند پس از جوش خوردن با استخوان فک همانند ریشه برای تاج ایمپلنت عمل کند و او را ثابت نگه دارد.

جنین در دوران بارداری تمام کلسیم مورد نیاز خود را برای رشد استخوان ها از بدن مادر دریافت خواهد کرد، از این رو قطعا این موضوع مانع جوش خوردن ایمپلنت با استخوان خواهد شد و چالش هایی را به همراه خواهد داشت.

پروتز دندان در بارداری

زمانی که دندان های طبیعی خود را از دست بدهید، زیبایی دهان و دندان هم از بین خواهد رفت و علاوه بر اینکه در عمل غذا خوردن با مشکل مواجه خواهید شد، ظاهر چهره شما نیز چندین سال پیر تر نشان داده خواهد شد.

تفاوتی در انتخاب نوع خدمات ندارد اگر برای طرح لبخند هالیوودی با فقط برای ایمپلنت مراجعه میکنید باید تمام جوانب احتیاط رعایت شود

با توجه به اینکه ایمپلنت و کاشت دندان در دوران بارداری عوارضی را برای خانم های باردار دارا می باشد، به همین دلیل مهم است که بانوان باردار در زمان دوران حاملگی خود بیش از قبل به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهند، تا در این زمان مجبور به ترمیم دندان ها و محتمل چالش های پس از آن نشوند.

اگر در دوران بارداری دندان خود را از دست داده اید و در عین حال نمی خواهید عوارض کاشت دندان را بپذیرید، پروتز دندان در بارداری انتخابی مناسب برای شما خواهد بود.

پروتز دندان ابزاری متحرک و یا ثابت برای پوشاندن نقص دندان ها و یا جایگزین دندان اصلی می باشد.

در دوران بارداری خود می توانید به صورت موقت از پروتز های دندانی استفاده کنید، تا از جمع شدن لثه و از کوچک تر شدن فک جلوگیری کنید، پس از به دنیا آمدن نوزادتان شما می توانید بلافاصله پس از اینکه آمادگی انجام جراحی ایمپلنت را پیدا کردید برای ایمپلنت و کاشت دندان اقدام کنید.

ایمپلنت در دوران شیردهی

یکی از دغدغه ها و نگرانی های خانم های شیرده برای انجام ایمپلنت دندان عوارض دارو ها و ماده بی حسی و تداخل آن با شیر آن ها است، اما بهتر است بدانید که برای انجام ایمپلنت و کاشت دندان به هیچ عنوان نیاز نیست کودک خود را از شیر محروم کنید. زیرا استفاده از ماده بی حسی و مصرف دارو ها هیچ گونه تاثیری در شیرتان و برای کودک شما نخواهد داشت.

اگر در دوران شیردهی خود قرار دارید، حتما این موضوع را با متخصص ایمپلنت در میان بگذارید، او برای شما مسکن های ضد درد ساده را تجویز خواهد کرد، این گونه دارو ها به هیچ وجه وارد خون مادر نمی شوند و بنابراین تاثیری هم بر روی نوزاد نخواهند داشت.

شما همواره میتوانید اگر در تهران هستید از خدمات مشاوره کلینیک ایمپلنت فوری استفاده کنید

مصرف آنتی بیوتیک های تجویز شده از سمت پزشک هیچ ضرورتی ندارد، شما می توانید برای جلوگیری از وارد شدن مواد آنتی بیوتیک به شیرتان از این دارو ها استفاده نکنید.

همچنین توجه داشته باشید در زمان انجام ایمپلنت در دوران شیردهی اگر پزشک برای شما داروی آسپرین و یا داروهای مخدر را تجویز کرد حتی الامکان از مصرف آن خودداری کنید.

همانطور که برای شما بیان کردیم ایمپلنت در دوران شیردهی هیچ گونه ضرری برای مادر و نوزاد نخواهد داشت، دارو هایی که در این زمان مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار ساده بوده و وارد شیر نخواهند شد، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

 شما می توانید پس از زایمان در اولین فرصتی که از لحاظ فیزیکی و روحی آمادگی لازم را بدست آوردید برای انجام ایمپلنت دندان به پزشک متخصص مراجعه کنید.

کاشت دندان در بارداری

بدون شک از دست دادن دندان علاوه بر ایجاد ظاهری نا خوشایند در روز های اولیه آن بسیار آزار دهنده است.

 اگر در دوران حاملگی قرار دارید و می خواهید با کاشت دندان در بارداری هر چه سریعتر این موضوع را از بین ببرید، بهتر است بگوییم که به دلیل عوارض و استفاده از اشعه های خطرناک در هنگام ایمپلنت دندان لازم است از انجام این کار خودداری کنید و صبر کنید پس از به دنیا آمدن کودکتان برای کاشت دندان اقدام کنید.

به جرات می توان گفت کاشت دندان یکی از بهترین و هوشمندانه ترین گزینه ها برای اصلاح طرح لبخند و پر کردن جای خالی دندان ها می باشد.از این با مراجعه به بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران میتوانید از ایمپلنت دیجیتال استفاده کنید

به طور کلی امروزه همه افرادی که دارای شرایط دهانی مناسب باشند و از سلامتی بدنی کافی برخوردار باشند می توانند از این روش استفاده کنند، اما کاشت دندان در بارداری به دلیل وضعیت حساس مادر باردار توصیه نمی شود.

همانطور که در قبل به آن اشاره شد بانوان باردار در دوران حاملگی تغییرات بسیاری را در بدن خود مشاهده می کنند، و جالب تر این که پس از زایمان بدن به حالت اولیه خود بر خواهد گشت، بنابراین علاوه بر عوارضی که ممکن است فرایند کاشت دندان برای مادر و نوزاد داشته باشد انجام آن به دلیل تغییرات بدنی مادر توصیه نمی شود.

کاشت دندان در زمان بارداری

کاشت دندان در زمان بارداری از آن دسته اقداماتی است که اکثر دندانپزشکان متخصص ایمپلنت انجام آن را توصیه نمی کنند، زیرا در این مرحله حساس انجام هر گونه عمل ریسک پذیر ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای مادر و جنین به همراه داشته باشد.

قطعا بارداری وضعیت بدنی مادر را تحت تاثیر خود قرار می دهد، در این زمان مادر باردار شاهد تورم و التهابات لثه خود خواهد بود، این التهابات به گونه ای است که حتی لثه با مسواک زدن تحریک خواهد شد و ممکن است دچار خونریزی شود، بنابراین هر گونه جراحی در این قسمت ممکن است مشکلات و چالش هایی را به همراه داشته باشد.

پس از کاشت دندان دندانپزشک داروهای آنتی بیوتیک و مسکن های قوی برای بیمار تجویز خواهد کرد تا از بزوز دردهای طاقت فرسا جلوگیری کند، این دارو ها برای اعمال خاصیت مسکن خود وارد خون و بدن فرد می شوند، و از آنجایی که در زمان بارداری جنین به صورت مستقیم از بدن مادر تغذیه می کند، بدون شک وجود این ماده برای او خطر ساز خواهد بود.

اما گاهی ممکن است کاشت دندان در زمان بارداری برای مادر ضروری باشد و پزشک تشخیص دهد فرد حتما باید از این شیوه درمانی استفاده کند، در این زمان توصیه می کنیم حتما انجام ایمپلنت و کاشت دندان را به سه ماهه دوم بارداری موکول کنید.

پزشک برای انجام ایمپلنت در زمان بارداری ساده ترین و بی خطر ترین دارو ها را تجویز خواهد کرد و همچنین از روپوش های مخصوصی برای مادر استفاده می کند که اشعه ایکس به جنین آسیبی وارد نکند.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *