تفاوت کامپوزیت با لمینت دندان

 

یکی از مهم ترین اجزای صورت که تاثیر زیادی در زیبایی دارد دندان ها و طرح لبخند است، برخی افراد به دلیل وجود مشکل در دهان و دندان های خود احساس خوبی ندارند اما جای نگرانی وجود ندارد امروزه می توان با کامپوزیت و لمینت دندان این مشکلات را رفع کرد، در این مطلب قصد داریم شما را با این روش ها آشنا کنیم و تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان را مورد بررسی قرار دهیم.
بدون شک لبخند زیبا و بدون نقص تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس افراد دارد، و چهره را شاداب تر و جوان تر نمایان می کند.
اما امان از روزی که دندان ها ناهمواری داشته باشند و از ظاهر مناسب برخوردار نباشند، در این صورت چهره فرد به دلیل نواقص دندانی پیرتر نشان داده می شود و اعتماد به نفس از او سلب خواهد شد.
کامپوزیت و لمینت دندان هر دو روش های دندانپزشکی هستند که دندانپزشک توسط آن ها بد رنگی، نا همواری، ساییدگی و سایر مشکلات ظاهری دندان ها را می پوشاند.
بهتر است بدانید که کامپوزیت و لمینت دندان تفاوت هایی با یکدیگر دارند، بنابراین قبل از استفاده از این روش ها باید از تفاوت های این دو مطلع شوید. تا مناسب ترین روش را انتخاب کنید.
مهم ترین فرق کامپوزیت و لمینت دندان در مدت زمان نصب آن ها است‌. دندانپزشک کامپوزیت ها را در یک جلسه دو ساعتی بر روی دندان های بیمار نصب خواهد کرد، اما در نصب لمینت بیمار باید حداقل دو جلسه به کلینیک‌ دندانپزشکی مراجعه کند.
در صورتی که کامپوزیت ها پس از مدتی دچار لب پری شوند، دندانپزشک می تواند به راحتی آن ها را ترمیم کند. اما امکان ترمیم در لمینت ها وجود ندارد.
از لحاظ دوام و طول عمر کامپوزیت دندان دارای عمر کوتاه تری به نسبت لمینت است.
در روش لمینت دندانپزشک نیم میلی متر از مینای دندان را تراش می دهد اما این در صورتی است که برای نصب کامپوزیت تراش دندان نیازی نیست.
به دلیل ظرافت لمینت ها به نسبت کامپوزیت ها از ظاهر طبیعی تری برخوردار هستند.

مزایای کامپوزیت و لمینت دندان

کامپوزیت و لمینت دندان هر دو روش های مناسب برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان ها هستند و طول عمر بالایی دارند. این روش ها مزایایی دارند که می توانند فاکتوری مهم در انتخاب کامپوزیت یا لمینت باشند.
در ادامه ویژگی ها و مزایای روکش لمینت و کامپوزیت دندان را به صورت مختصر و مفید برای شما بیان خواهیم کرد.
یکی از ویژگی های مهم کامپوزیت ها قیمت پایین آن به نسبت روکش لمینت است. این یک مزیت مهم برای اکثر بیماران محسوب می شود.
کامپوزیت قابلیت برگشت پذیری دارد و می توان در صورت نیاز پس از مدتی آن ها را از دندان جدا کرد و از مجددا از دندان طبیعی خود استفاده کرد.
لمینت ها کاملا مشابه دندان های طبیعی هستند و نصب آن ها به هیچ عنوان در دهان جلوه و نمای مصنوعی نخواهد داشت.
روکش لمینت ظاهری بسیار شفاف و یکدست دارد و می تواند طرح لبخند منحصر به فرد و جذابی را به شما هدیه کند.
هر دو روش می توانند لب پر شدگی، ترک‌ خوردگی، بر رنگی، نا هماهنگی، کوتاه و یا بلندی دندان ها را بهبود ببخشند.
ونیر لمینت در عین ظرافت بسیار مقاوم در برابر ضربه ها هستند، و به راحتی شکسته و یا ترک خورده نمی شوند.
نصب کامپوزیت و لمینت نیاز به بیهوشی ندارد.
هر دو روش قابلیت بازسازی مینای دندان را دارند. در حقیقت مینای دندان با مسواک زدن و یا غذا خورن به مرور زمان دچار آسیب می شود، اما استفاده از روکش دندان از این موضوع جلوگیری خواهد کرد.
کامپوزیت و لمینت در برابر تغییر رنگ از مقاومت بالایی برخوردار هستند و با مصرف هر گونه مواد غذایی به سادگی تغییر رنگ نمی دهند.

معایب کامپوزیت و لمینت

امروزه اکثر افراد خواهان بهبود طرح لبخند خود از طریق لمینت و کامپوزیت دندان هستند. برای نصب کامپوزیت و لمینت باید به بهترین کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا روش های درمانی به بهترین نحو انجام شوند.
در قبل مزایا و ویژگی های کامپوزیت و لمینت دندان را برای شما به خوبی شرح دادیم. حال نوبت این است که شما را با معایب و عوارض این دو روش آشنا کنیم.
پس از نصب لمینت دندان دیگر نمی توانید مجددا از دندان های خود استفاده کنید، زیرا این روش به دلیل تراش دادن دندان ها قابلیت برگشت پذیری ندارد.
اگر لمینت دچار ترک و یا شکستگی شود امکان ترمیم آن وجود ندارد، در این صورت فقط باید لمینت تعویض شود.
برخی افراد به مواد کامپوزیتی و لمینت حساسیت دارند.
کامپوزیت به نسبت لمینت از طول عمر کوتاهی برخوردار است و نمی توان به صورت مادام العمر از آن استفاده کرد.
یکی از معایب کامپوزیت ها این است که به اندازه لمینت ظاهری طبیعی ندارند و در صورت استفاده از مواد نامرغوب در دهان جلوه ای مصنوعی خواهند داشت.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *